Despre trecerea de la „Clicuri care au dus la conversie” la „Conversii”in Adwords

În septembrie 2016, toate conturile care foloseau „Clicuri care au dus la conversie” drept valoare a sumelor licitate pentru conversii au fost transferate pentru a utiliza „Conversii”. Opțiunea „Conversii” vă oferă mai multe informații și mai multe opțiuni decât „Clicuri care au dus la conversie”. Setarea „Valoarea sumelor licitate pentru conversii” a fost eliminată din AdWords. Ulterior, opțiunea „Clicuri care au dus la conversie” va fi eliminată și din rapoarte.

Acest articol prezintă motivele modificărilor, elementele care s-au modificat și cum vă puteți adapta la noua valoare a sumelor licitate.

De ce va fi eliminată opțiunea „Clicuri care au dus la conversie”

Când s-a lansat urmărirea conversiilor în AdWords, puteam raporta numai situațiile în care un clic pe anunț genera minimum o conversie, dar nu și câte conversii au fost generate sau care. Această veche valoare poartă acum numele de „Clicuri care au dus la conversie”.

În timp, urmărirea conversiilor a devenit mai complexă. Coloana „Conversii” poate raporta acum toate conversiile înregistrate după un clic pe anunț, iar noile funcții vă ajută să personalizați modul de contorizare a conversiilor. Multe dintre aceste funcții nu sunt însă compatibile cu vechea valoare „Clicuri care au dus la conversie”. Ca atare, majoritatea agenților de publicitate folosesc acum „Conversii” pentru a urmări performanța anunțurilor lor. Pentru a simplifica și a elimina complexitatea inutilă a urmăririi și a raportării conversiilor, am decis să eliminăm opțiunea „Clicuri care au dus la conversie” din AdWords.

„Clicuri care au dus la conversie” este, de fapt, o valoare legată de clicuri. Calculează numărul de clicuri care duc la una sau la mai multe conversii. Ca atare, funcțiile de urmărire sau de raportare care acoperă mai multe evenimente de conversie nu sunt compatibile cu opțiunea „Clicuri care au dus la conversie”.  Iată câteva dintre limitele opțiunii „Clicuri care au dus la conversie” în comparație cu „Conversii”:

  • puteți alege ce acțiuni de conversie să includeți în „Conversii”, dar nu puteți face acest lucru și pentru „Clicuri care au dus la conversie”;
  • coloana „Clicuri care au dus la conversie” nu poate fi segmentată în funcție de numele conversiei sau de categoria de conversii;
  • puteți alege să contorizați mai multe conversii generate de un clic (de exemplu, mai multe achiziții după un clic pe anunț), însă „Clicuri care au dus la conversie” le poate contoriza o singură dată;
  • puteți selecta un model de atribuire pentru conversii, însă acesta nu va afecta opțiunea „Clicuri care au dus la conversie”.

Pe lângă aceste limite intrinseci, AdWords a adăugat urmăririi conversiilor câteva funcții noi care nu erau acceptate de „Clicuri care au dus la conversie”. De exemplu:

  • puteți indica o valoare pentru conversii, dar nu și pentru clicurile care au dus la conversie. Drept urmare, cu ajutorul opțiunii „Clicuri care au dus la conversie”, nu puteți compara valorile relative pentru două clicuri care au dus la conversii foarte diferite.
  • clicurile care au dus la conversie nu reflectă clicurile care au dus la conversii reprezentate de vizitele în magazin;
  • Clicurile care au dus la conversie cuantifică numai conversiile care au loc pe același dispozitiv pe care se dă clicul, dar nu și clicurile care au dus la conversie pe mai multe dispozitive.

Pentru mai multe detalii despre aceste diferențe, consultați Comparația între „Conversii” și „Clicuri care au dus la conversie”.

Ce s-a modificat

În septembrie, opțiunea de a selecta „Clicuri care au dus la conversie” ca valoare a sumelor licitate pentru conversii a fost retrasă, iar setarea respectivă va fi, de asemenea, eliminată din AdWords. Dacă foloseați „Clicuri care au dus la conversie” ca valoare a sumelor licitate și nu ați modificat-o înainte de luna septembrie, AdWords o va schimba automat în „Conversii”.  Aceasta înseamnă că strategiile de licitare automatizată reprezentate de suma CPA vizată sau de suma CPC optimizată licitează acum pentru „Conversii” în loc de „Clicuri care au dus la conversie”. În plus, este posibil ca AdWords să vă fi ajustat sumele CPA vizate, pentru a împiedica fluctuațiile semnificative ale cheltuielilor campaniei.

Dacă valoarea sumelor licitate era deja „Conversii”, contul dvs. nu a fost modificat.

Deocamdată, veți putea vedea în continuare coloanele „Clicuri care au dus la conversie”, „Rata de conversie prin clicuri” și „Valoare/clic care a dus la o conversie” în rapoarte. Acestea vor fi, însă, eliminate ulterior.

Ce trebuie să faceți acum

Majoritatea utilizatorilor nu sunt afectați de această migrare. Dacă ați ales deja „Conversii” ca valoare a sumelor licitate pentru conversii sau dacă nu folosiți strategiile de licitare automatizată reprezentate de suma CPA vizată sau de suma CPC optimizată, această trecere nu vă va afecta contul. În plus, dacă v-ați pregătit înainte de migrare folosind instrumentul de migrare automată sau făcând manual modificări în cont, n-ar mai trebui să aveți nevoie de modificări suplimentare acum.

Dacă ați ales „Clicuri care au dus la conversie” ca valoare a sumelor licitate pentru conversii și dacă folosiți licitarea automatizată

Deoarece această migrare a schimbat modul în care licitați pentru conversii, se recomandă să ajustați setările „Număr” și “Includeți în Conversii” pentru acțiunile dvs. de conversie. Nu uitați că e posibil să fi făcut deja acest lucru dacă v-ați pregătit contul înainte de migrare.

  1. Dați clic pe meniul Instrumente și selectați Conversii.
  2. Va apărea un tabel cu acțiunile dvs. de conversie. În acest tabel, dați clic pe numele primei acțiuni de conversie pe care doriți să o modificați.
  3. Dați clic pe Modificați setările.
  4. Dați clic pe Contorizați. Opțiunea „Clicuri care au dus la conversie” contorizează doar un clic care a dus la conversie după fiecare clic pe anunț. Dacă folosiți opțiunea „Conversii”, puteți alege să contorizați maximum o conversie pentru fiecare acțiune. Pentru ca numărul de conversii să fie mai apropiat de cel al clicurilor care au dus la conversie, selectați Una. Cu toate acestea, rețineți că opțiunea „Fiecare” este adesea mai potrivită pentru achiziții, întrucât fiecare achiziție aduce valoare companiei. Puteți afla mai multe despre setarea „Contorizați” din articolul Despre opțiunile de contorizare a conversiilor. Dați clic pe Efectuat.
  5. Dați clic pe Includeți în „Conversii”. Această setare se aplică numai opțiunii „Conversii”, nu și opțiunii „Clicuri care au dus la conversie”, astfel că este importantă pentru urmărirea conversiilor. Debifați această setare (de obicei, este bifată în mod prestabilit) dacă nu doriți să includeți date pentru acțiunea de conversie respectivă în coloana de raportare „Conversii”. Dacă debifați această setare, datele vor fi, totuși, incluse în coloana „Toate conversiile”. Este recomandat să debifați setarea deoarece:
    • aveți acțiuni de conversie suprapuse, cum ar fi una care urmărește instalările aplicației din Google Play și una care urmărește primele deschideri ale aceleiași aplicații. În această situație, este recomandat să includeți numai una dintre aceste acțiuni de conversie în coloana „Conversii”. În acest fel veți evita contorizarea și, dacă folosiți o strategie de licitare bazată pe conversii, licitarea pentru două conversii asociate unei singure instalări a aplicației.
    • aveți mai multe acțiuni de conversie în același canal de conversie. De exemplu, aveți o acțiune de conversie pentru adăugarea unui element în coșul de cumpărături și o alta pentru o achiziție. Pentru a nu contoriza câte două conversii pentru fiecare achiziție (una pentru coșul de cumpărături și una pentru achiziția propriu-zisă), puteți exclude una dintre ele din coloana „Conversii”, în funcție de acțiunea de conversie pentru care doriți să licitați.
    • folosiți o strategie de licitare automatizată bazată pe conversii, cum ar fi suma CPA vizată, dar nu doriți să licitați pentru acțiunea de conversie respectivă. În acest caz, debifați setarea pentru acțiunea de conversie în cauză.

    Puteți afla mai multe despre această setare consultând articolul Despre setarea „Includeți în «Conversii»”. Dați clic pe Efectuat.

  6. Dați clic pe Salvați.
  7. Repetați pașii 3 – 6 pentru fiecare acțiune de conversie activă din cont.

Modificările aduse setărilor pentru acțiunile de conversie vor afecta rapoartele numai de acum înainte, dar nu vor modifica statisticile de raportare anterioare. Va trebui să monitorizați coloana „Conversii” timp de câteva săptămâni după aplicarea modificărilor, pentru a le evalua efectul. După ce monitorizați aceste modificări, dacă aveți mai multe acțiuni de conversie, este posibil să constatați că numărul de conversii este în continuare mai mare decât cel al clicurilor care au dus la conversie. Motivul este că fiecare acțiune de conversie poate înregistra o conversie după un clic pe anunț. În acest caz, se recomandă să ajustați sumele licitate pentru a vă menține cheltuielile la nivelul dorit.

Dacă folosiți „Clicuri care au dus la conversie” în rapoarte

După cum am menționat mai sus, coloanele „Clicuri care au dus la conversie” din rapoarte nu vor fi eliminate deocamdată, dar vom face acest lucru în curând. După eliminare, nu veți mai putea să vedeți aceste date în AdWords și să descărcați rapoarte cu „Clicuri care au dus la conversie”. Dacă doriți să păstrați datele statistice despre clicurile care au dus la conversie, pentru a le consulta ulterior, descărcați rapoartele.

Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Read More
admin February 22, 2017 0 Comments

Cum folosește Google datele despre evenimentele de conversie

Google folosește datele despre evenimentele de conversie pentru a genera rapoarte privind performanța campaniilor în cont, drept contribuție pentru funcții precum suma CPA vizată și alte strategii de licitare automatizată bazate pe conversii, precum și în mod cumulat, în avantajul agenților de publicitate. Politica Google restricționează accesul la datele despre evenimentele de conversie, atât pe platforma Google, cât și în afara acesteia. Fără permisiunea agentului de publicitate, nu le permitem accesul altor utilizatori la datele despre evenimentele de conversie ale acestuia.

Atunci când urmăriți conversiile, aceste date de conversie vor apărea în rapoarte cu scopul de a vă ajuta să luați decizii mai informate în ceea ce privește gestionarea campaniei. Rapoartele care conțin date de conversie sunt disponibile prin intermediul contului AdWords și al conturilor de manager (MCC) conectate.

Google poate folosi datele despre evenimentele de conversie și pentru a îmbunătăți performanța campaniei. De exemplu, Google pune la dispoziție suma CPA vizată, o strategie de licitare automatizată care optimizează automat sumele licitate pe baza datelor de conversie din trecut, având ca scop îmbunătățirea rentabilității generale a investiției. Google poate folosi datele despre evenimentele de conversie pentru a spori performanța anumitor tipuri de campanii, fără a fi necesar să activați această opțiune De exemplu, Google poate folosi datele despre evenimentele de conversie reprezentate de descărcări de aplicații cu scopul de a nu mai promova aplicația dvs. pentru un utilizator care a descărcat-o deja.

În sfârșit, Google folosește datele despre evenimentele de conversie cumulate în avantajul general al agenților de publicitate. De exemplu, funcțiile precum licitarea automatizată și tarifarea inteligentă se bazează pe date despre evenimentele de conversie cumulate de la agenții de publicitate pentru a-și îmbunătăți calitatea și precizia. Dacă urmăriți conversiile, iar concurenții profită de unele dintre aceste funcții, este posibil ca faptul că folosiți urmărirea conversiilor să afecteze în mod indirect costul clicurilor. Google poate, de asemenea, să publice statistici privind evenimentele de conversie cumulate de la mai mulți agenți de publicitate, servind drept resursă utilă pentru toți agenții de publicitate.

Despre informațiile privind venitul

Nu este necesar să permiteți accesul la date despre venit pentru a utiliza urmărirea conversiilor AdWords. Etichetele de conversie pot fi plasate în orice pagină de pe site; acestea măsoară evenimentele de conversie distincte, nu valorile monetare.

Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Read More
admin February 22, 2017 0 Comments

Găsirea unui raport despre decalajul conversiilor in Adwords

După configurarea urmăririi conversiilor, este important să înțelegeți cum sunt afectate datele pe care le vedeți în cont de către decalajul conversiilor. Decalajul  conversiei reprezintă timpul necesar unui utilizator care dă clic pe anunțul dvs. să finalizeze conversia. Uneori, conversia are loc rapid, la mai puțin de o zi de la clic, dar conversiile pot fi raportate cu o întârziere de până la 90 de zile de la efectuarea clicului, în funcție de fereastra de conversie aleasă.

Acestea sunt informații importante, deoarece decalajul conversiilor influențează valorile pe care le vedeți în cont. Exemple de situații în care decalajul conversiilor ar putea afecta ceea ce vedeți:

  • compararea performanțelor: dacă faceți o comparație între performanțele recente și cele din trecut, cele recente pot părea mai slabe, din cauza decalajului conversiilor. Deoarece nu se afișează și conversiile care vor fi înregistrate ulterior, însă cheltuielile se vor regăsi acolo, poate părea că aveți mai puține conversii, un cost pe conversie mei ridicat etc.
  • Lipsa estimărilor Simulatorului de sume licitate: dacă decalajul conversiilor este mare, este posibil să nu puteți vedea estimările privind conversiile în simulatorul de sume licitate. Aflați mai multe despre simulatorul de sume licitate.

Utilizați informațiile din acest articol pentru a afla cum puteți găsi un raport care să detalieze istoricul decalajelor de conversii pentru contul dvs.

Instrucțiuni

  1. Conectați-vă la contul AdWords.
  2. Dați clic pe fila Instrumente, apoi selectați Atribuire.
  3. În meniul din partea stângă, dați clic pe Decalaj.
  4. În partea de sus a tabelului, dați clic pe De la ultimul clic. Asigurați-vă că fereastra cu istoricul este setată la intervalul corespunzător pentru datele dvs.

Rețineți

  • Raportarea decalajului conversiilor este disponibilă doar pentru anunțurile din Rețeaua de căutare.
  • Pentru a determina decalajul mediu al conversiilor în Rețeaua de Display, consultați datele Google Analytics sau datele analizei web. Pentru mai multe informații, consultați articolul Analiza căilor spre conversii.
Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Read More
admin February 22, 2017 0 Comments

Despre „Toate conversiile”in Adwords

Fiecare acțiune de conversie urmărită are, probabil, o valoare diferită pentru afacerea dvs. Pe unele dintre acestea le-ați ales ca obiective principale. În cazul altora, vă poate fi util să le urmăriți, însă nu merită să ajustați sumele licitate pentru a le îndeplini. Cu toate acestea, examinarea tuturor conversiilor în ansamblu vă oferă o perspectivă mai amplă asupra performanței afacerii.

În același timp, dispozitivele pe care le folosesc clienții dvs. pentru a comunica, pentru a se distra și pentru a face cumpărături sunt foarte diverse. Este recomandat ca, pe lângă clicurile pe anunțuri și conversiile efectuate pe același dispozitiv, să cuantificați și clicurile care duc la conversie pe un alt dispozitiv, într-un alt browser, în magazin sau prin telefon.

Coloana „Toate conversiile” vă oferă o perspectivă asupra tuturor conversiilor generate de campaniile dvs. AdWords. Această coloană combină coloana „Conversii” cu calculele conversiilor mai greu de cuantificat, precum apelurile telefonice, vizitele în magazin, conversiile în aplicații sau cele realizate după ce un client folosește mai multe dispozitive sau browsere. Coloana „Toate conversiile” include și acțiunile de conversie pe care ați ales să nu le includeți în coloana „Conversii” principală.

Rețineți

Conversiile pe mai multe dispozitive, care sunt incluse în „Toate conversiile”, sunt urmărite pentru traficul publicitar AdWords în paginile din Căutarea Google și din Rețeaua de display Google, inclusiv AdMob. Conversiile pe mai multe dispozitive nu sunt urmărite pentru conversiile reprezentate de instalările aplicațiilor și nici în cazul obiectivelor importate din Google Analytics sau din Importarea conversiilor AdWords. De asemenea, vizitele în magazin sunt calculate numai pentru paginile din Căutarea Google.

 

Avantaje

Consumatorii află detalii despre afacerea dvs. de pe mai multe tipuri de dispozitive și ecrane. Coloana „Toate conversiile” vă ajută să atribuiți conversiile (online, vizite în magazin, apeluri telefonice) campaniei potrivite sau grupului de anunțuri potrivit.

Iată câteva dintre avantajele folosirii coloanei „Toate conversiile” în luarea deciziilor importante cu privire la publicitate:

  • aflați cum influențează campaniile AdWords conversiile înregistrate pe diferite dispozitive și browsere, în aplicațiile mobile, prin telefon sau prin vizite în magazin;
  • luați decizii mai bine informate despre licitarea online;
  • luați decizii mai bune cu privire la alocarea mai simplă a resurselor în bugetele online și offline;
  • optimizați sumele licitate pentru afișarea anunțurilor pe dispozitive mobile. Nu trebuie decât să segmentați datele în funcție de tipul de dispozitiv pentru a compara Toate conversiile pentru fiecare.

 

Cerințe

Pentru a începe să folosiți „Toate conversiile”, va trebui să utilizați urmărirea conversiilor în cazul celor realizate pe site, prin apeluri telefonice, prin vizite în magazin sau în aplicații, după caz.

Veți putea vedea „Toate conversiile” conectându-vă la AdWords, dând clic pe fila „Campanii” și căutând coloana „Toate conversiile”.

Pentru a beneficia pe deplin de „Toate conversiile”, înregistrați suficiente conversii în cont pentru a obține informații utile despre performanța afacerii. De exemplu, dacă nu există suficiente date despre conversii, este posibil ca „Toate conversiile” să nu le includă pe cele realizate pe mai multe dispozitive, în mai multe browsere și prin vizite în magazin.

 

Modul de funcționare

Categoria „Toate conversiile” include datele din coloana „Conversii”, acțiunile de conversie pe care ați ales să nu le includeți în coloana „Conversii”, precum și conversiile pe dispozitive încrucișate, vizitele în magazin, anumite apeluri telefonice și multe altele. Aceste conversii suplimentare vă pot oferi o perspectivă mai clară asupra modului în care interacționează utilizatorii cu dvs. Astfel, veți putea calcula mai bine eficiența activităților publicitare.

Pentru a putea măsura statisticile privind conversiile pe mai multe dispozitive ca parte din „Toate conversiile”, folosim date cumulate și anonime de la utilizatori care s-au conectat anterior la serviciile Google. În acest fel, le putem oferi agenților de publicitate rapoarte foarte exacte și detaliate despre comportamentul persoanelor care folosesc mai multe dispozitive, fără a le compromite confidențialitatea. Vom afișa conversiile pe dispozitive încrucișate numai atunci când există suficiente date pentru un calcul foarte precis. Ca atare, pentru a raporta datele respective, trebuie să fim cel puțin 95% siguri că acest calcul se încadrează într-un procent de 10% față de valoarea reală.

Din acest motiv, nu toți agenții de publicitate vor vedea date despre conversiile pe mai multe dispozitive în conturile lor. Dacă nu reușim să facem un calcul fiabil, nu vom afișa date despre conversiile realizate pe mai multe dispozitive.

 

Ce elemente sunt incluse în „Toate conversiile”

Dați clic pe linkurile de mai jos pentru a afla mai multe despre aceste surse de conversie speciale, care vă pot ajuta să luați decizii mai bine informate cu privire la investițiile în publicitatea online.

Conversii cu opțiunea „Includeți în Conversii” debifată
Conversiile pe mai multe dispozitive
Conversiile în diferite tipuri de browsere
Conversii între o aplicație mobilă și web
Apeluri
Vizitele în magazin

 

Modul de utilizare

Puteți folosi „Toate conversiile” pentru a licita într-un mod informat. Comparați „Toate conversiile” cu coloana „Conversii” pentru a vedea cum diferă numerele atunci când includeți conversii pe dispozitive încrucișate. Dacă ați ales să nu includeți anumite acțiuni de conversie în coloana „Conversii”, rețineți că în categoria „Toate conversiile” vor fi incluse și aceste conversii suplimentare.

Pentru a include conversiile pe dispozitive încrucișate în coloana „Conversii” și în strategia de licitare, folosiți setarea „Includeți conversiile pe dispozitive încrucișate”. Datele din coloana „Conversii” sunt folosite de strategiile de licitare automatizată care se axează pe conversii; ca atare, dacă includeți aceste conversii pe dispozitive încrucișate, vă veți asigura că vor fi luate în calcul în strategia dvs. de licitare. De asemenea, puteți licita manual, luând în calcul datele din coloana „Conversii”.

Aflați cum să folosiți setarea „Includeți conversiile pe dispozitive încrucișate”.

 

Ordonarea datelor

Coloana „Toate conversiile” vă ajută să înțelegeți contribuția relativă pe care au avut-o dispozitivele mobile și desktop, precum și tabletele la numărul total de conversii la nivelul anunțurilor dvs.

Pentru a filtra rapoartele în funcție de dispozitivul pe care s-a dat clic, urmați pașii prezentați în continuare:

  1. conectați-vă la contul AdWords;
  2. dați clic pe fila Campanii;
  3. dați clic pe meniul drop-down Segment și selectați opțiunea Dispozitiv.

Rețineți că, atunci când segmentați în funcție de dispozitiv, conversiile pe dispozitive încrucișate vor fi numărate pentru dispozitivul pe care a fost efectuat clicul pe anunț. De exemplu, dacă cineva a dat clic pe anunț de pe un dispozitiv mobil, iar mai târziu a trecut la un computer, conversia se va considera efectuată pe mobil.

Rețineți:

  • conversiile prin apeluri din Rețeaua de căutare, atât de pe desktop, cât și de pe tabletă, sunt incluse în rândul „Computer” (conversiile prin apeluri de pe tablete nu pot fi raportate separat);
  • apelurile de pe dispozitivele mobile sunt incluse în rândul „Dispozitive mobile”;
  • conversiile prin apeluri de pe desktop și tabletă nu sunt disponibile la nivel de cuvânt cheie;
  • datele despre conversiile prin apeluri de pe mai multe dispozitive sunt disponibile numai pentru campaniile din Rețeaua de căutare;
  • coloana „Toate conversiile” nu poate fi segmentată în funcție de tipul de clic.
Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Read More
admin February 22, 2017 0 Comments
Translate »