Despre trecerea de la „Clicuri care au dus la conversie” la „Conversii”in Adwords

În septembrie 2016, toate conturile care foloseau „Clicuri care au dus la conversie” drept valoare a sumelor licitate pentru conversii au fost transferate pentru a utiliza „Conversii”. Opțiunea „Conversii” vă oferă mai multe informații și mai multe opțiuni decât „Clicuri care au dus la conversie”. Setarea „Valoarea sumelor licitate pentru conversii” a fost eliminată din AdWords. Ulterior, opțiunea „Clicuri care au dus la conversie” va fi eliminată și din rapoarte.

Acest articol prezintă motivele modificărilor, elementele care s-au modificat și cum vă puteți adapta la noua valoare a sumelor licitate.

De ce va fi eliminată opțiunea „Clicuri care au dus la conversie”

Când s-a lansat urmărirea conversiilor în AdWords, puteam raporta numai situațiile în care un clic pe anunț genera minimum o conversie, dar nu și câte conversii au fost generate sau care. Această veche valoare poartă acum numele de „Clicuri care au dus la conversie”.

În timp, urmărirea conversiilor a devenit mai complexă. Coloana „Conversii” poate raporta acum toate conversiile înregistrate după un clic pe anunț, iar noile funcții vă ajută să personalizați modul de contorizare a conversiilor. Multe dintre aceste funcții nu sunt însă compatibile cu vechea valoare „Clicuri care au dus la conversie”. Ca atare, majoritatea agenților de publicitate folosesc acum „Conversii” pentru a urmări performanța anunțurilor lor. Pentru a simplifica și a elimina complexitatea inutilă a urmăririi și a raportării conversiilor, am decis să eliminăm opțiunea „Clicuri care au dus la conversie” din AdWords.

„Clicuri care au dus la conversie” este, de fapt, o valoare legată de clicuri. Calculează numărul de clicuri care duc la una sau la mai multe conversii. Ca atare, funcțiile de urmărire sau de raportare care acoperă mai multe evenimente de conversie nu sunt compatibile cu opțiunea „Clicuri care au dus la conversie”.  Iată câteva dintre limitele opțiunii „Clicuri care au dus la conversie” în comparație cu „Conversii”:

  • puteți alege ce acțiuni de conversie să includeți în „Conversii”, dar nu puteți face acest lucru și pentru „Clicuri care au dus la conversie”;
  • coloana „Clicuri care au dus la conversie” nu poate fi segmentată în funcție de numele conversiei sau de categoria de conversii;
  • puteți alege să contorizați mai multe conversii generate de un clic (de exemplu, mai multe achiziții după un clic pe anunț), însă „Clicuri care au dus la conversie” le poate contoriza o singură dată;
  • puteți selecta un model de atribuire pentru conversii, însă acesta nu va afecta opțiunea „Clicuri care au dus la conversie”.

Pe lângă aceste limite intrinseci, AdWords a adăugat urmăririi conversiilor câteva funcții noi care nu erau acceptate de „Clicuri care au dus la conversie”. De exemplu:

  • puteți indica o valoare pentru conversii, dar nu și pentru clicurile care au dus la conversie. Drept urmare, cu ajutorul opțiunii „Clicuri care au dus la conversie”, nu puteți compara valorile relative pentru două clicuri care au dus la conversii foarte diferite.
  • clicurile care au dus la conversie nu reflectă clicurile care au dus la conversii reprezentate de vizitele în magazin;
  • Clicurile care au dus la conversie cuantifică numai conversiile care au loc pe același dispozitiv pe care se dă clicul, dar nu și clicurile care au dus la conversie pe mai multe dispozitive.

Pentru mai multe detalii despre aceste diferențe, consultați Comparația între „Conversii” și „Clicuri care au dus la conversie”.

Ce s-a modificat

În septembrie, opțiunea de a selecta „Clicuri care au dus la conversie” ca valoare a sumelor licitate pentru conversii a fost retrasă, iar setarea respectivă va fi, de asemenea, eliminată din AdWords. Dacă foloseați „Clicuri care au dus la conversie” ca valoare a sumelor licitate și nu ați modificat-o înainte de luna septembrie, AdWords o va schimba automat în „Conversii”.  Aceasta înseamnă că strategiile de licitare automatizată reprezentate de suma CPA vizată sau de suma CPC optimizată licitează acum pentru „Conversii” în loc de „Clicuri care au dus la conversie”. În plus, este posibil ca AdWords să vă fi ajustat sumele CPA vizate, pentru a împiedica fluctuațiile semnificative ale cheltuielilor campaniei.

Dacă valoarea sumelor licitate era deja „Conversii”, contul dvs. nu a fost modificat.

Deocamdată, veți putea vedea în continuare coloanele „Clicuri care au dus la conversie”, „Rata de conversie prin clicuri” și „Valoare/clic care a dus la o conversie” în rapoarte. Acestea vor fi, însă, eliminate ulterior.

Ce trebuie să faceți acum

Majoritatea utilizatorilor nu sunt afectați de această migrare. Dacă ați ales deja „Conversii” ca valoare a sumelor licitate pentru conversii sau dacă nu folosiți strategiile de licitare automatizată reprezentate de suma CPA vizată sau de suma CPC optimizată, această trecere nu vă va afecta contul. În plus, dacă v-ați pregătit înainte de migrare folosind instrumentul de migrare automată sau făcând manual modificări în cont, n-ar mai trebui să aveți nevoie de modificări suplimentare acum.

Dacă ați ales „Clicuri care au dus la conversie” ca valoare a sumelor licitate pentru conversii și dacă folosiți licitarea automatizată

Deoarece această migrare a schimbat modul în care licitați pentru conversii, se recomandă să ajustați setările „Număr” și “Includeți în Conversii” pentru acțiunile dvs. de conversie. Nu uitați că e posibil să fi făcut deja acest lucru dacă v-ați pregătit contul înainte de migrare.

  1. Dați clic pe meniul Instrumente și selectați Conversii.
  2. Va apărea un tabel cu acțiunile dvs. de conversie. În acest tabel, dați clic pe numele primei acțiuni de conversie pe care doriți să o modificați.
  3. Dați clic pe Modificați setările.
  4. Dați clic pe Contorizați. Opțiunea „Clicuri care au dus la conversie” contorizează doar un clic care a dus la conversie după fiecare clic pe anunț. Dacă folosiți opțiunea „Conversii”, puteți alege să contorizați maximum o conversie pentru fiecare acțiune. Pentru ca numărul de conversii să fie mai apropiat de cel al clicurilor care au dus la conversie, selectați Una. Cu toate acestea, rețineți că opțiunea „Fiecare” este adesea mai potrivită pentru achiziții, întrucât fiecare achiziție aduce valoare companiei. Puteți afla mai multe despre setarea „Contorizați” din articolul Despre opțiunile de contorizare a conversiilor. Dați clic pe Efectuat.
  5. Dați clic pe Includeți în „Conversii”. Această setare se aplică numai opțiunii „Conversii”, nu și opțiunii „Clicuri care au dus la conversie”, astfel că este importantă pentru urmărirea conversiilor. Debifați această setare (de obicei, este bifată în mod prestabilit) dacă nu doriți să includeți date pentru acțiunea de conversie respectivă în coloana de raportare „Conversii”. Dacă debifați această setare, datele vor fi, totuși, incluse în coloana „Toate conversiile”. Este recomandat să debifați setarea deoarece:
    • aveți acțiuni de conversie suprapuse, cum ar fi una care urmărește instalările aplicației din Google Play și una care urmărește primele deschideri ale aceleiași aplicații. În această situație, este recomandat să includeți numai una dintre aceste acțiuni de conversie în coloana „Conversii”. În acest fel veți evita contorizarea și, dacă folosiți o strategie de licitare bazată pe conversii, licitarea pentru două conversii asociate unei singure instalări a aplicației.
    • aveți mai multe acțiuni de conversie în același canal de conversie. De exemplu, aveți o acțiune de conversie pentru adăugarea unui element în coșul de cumpărături și o alta pentru o achiziție. Pentru a nu contoriza câte două conversii pentru fiecare achiziție (una pentru coșul de cumpărături și una pentru achiziția propriu-zisă), puteți exclude una dintre ele din coloana „Conversii”, în funcție de acțiunea de conversie pentru care doriți să licitați.
    • folosiți o strategie de licitare automatizată bazată pe conversii, cum ar fi suma CPA vizată, dar nu doriți să licitați pentru acțiunea de conversie respectivă. În acest caz, debifați setarea pentru acțiunea de conversie în cauză.

    Puteți afla mai multe despre această setare consultând articolul Despre setarea „Includeți în «Conversii»”. Dați clic pe Efectuat.

  6. Dați clic pe Salvați.
  7. Repetați pașii 3 – 6 pentru fiecare acțiune de conversie activă din cont.

Modificările aduse setărilor pentru acțiunile de conversie vor afecta rapoartele numai de acum înainte, dar nu vor modifica statisticile de raportare anterioare. Va trebui să monitorizați coloana „Conversii” timp de câteva săptămâni după aplicarea modificărilor, pentru a le evalua efectul. După ce monitorizați aceste modificări, dacă aveți mai multe acțiuni de conversie, este posibil să constatați că numărul de conversii este în continuare mai mare decât cel al clicurilor care au dus la conversie. Motivul este că fiecare acțiune de conversie poate înregistra o conversie după un clic pe anunț. În acest caz, se recomandă să ajustați sumele licitate pentru a vă menține cheltuielile la nivelul dorit.

Dacă folosiți „Clicuri care au dus la conversie” în rapoarte

După cum am menționat mai sus, coloanele „Clicuri care au dus la conversie” din rapoarte nu vor fi eliminate deocamdată, dar vom face acest lucru în curând. După eliminare, nu veți mai putea să vedeți aceste date în AdWords și să descărcați rapoarte cu „Clicuri care au dus la conversie”. Dacă doriți să păstrați datele statistice despre clicurile care au dus la conversie, pentru a le consulta ulterior, descărcați rapoartele.

Despre trecerea de la „Clicuri care au dus la conversie” la „Conversii”in Adwords
5 (100%) 4 votes
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube