Cum urmarim conversiile din aplicațiile Android

Folosiți urmărirea conversiilor pentru a afla cât de eficiente sunt anunțurile dvs. la generarea de instalări ale aplicațiilor Android și de activități în aplicații.

În acest articol, vă explicăm cum să urmăriți instalările aplicațiilor Android și acțiunile din aplicații direct din Google Play, cu ajutorul unui instrument de analiză terță parte sau adăugând cod în aplicație. Consultați aceste instrucțiuni pentru a afla cum să urmăriți conversiile importându-le din Firebase. Consultați articolul Despre urmărirea conversiilor pentru aplicațiile mobile pentru a afla detalii despre acest proces.

Urmărirea conversiilor cu Firebase

Pentru instalările aplicațiilor (prima deschidere) și acțiunile din aplicații, puteți urmări conversiile adăugând cod în aplicație. Rețineți, însă, că, în curând, kitul SDK AdWords folosit în aceste instrucțiuni va fi înlocuit cu Firebase. Așadar, dacă vreți să urmăriți conversii prin adăugarea de cod la aplicație, se recomandă să urmăriți conversiile cu Firebase.

Înainte de a începe

Acestea sunt elementele necesare pentru a putea activa urmărirea conversiilor din aplicațiile Android:

  • un cont AdWords. Nu aveți încă unul? Creați unul la adresa https://adwords.google.ro.
  • o aplicație Android: aceasta este aplicația pentru care doriți să urmăriți instalările sau acțiunile din aplicație.
  • posibilitatea de a configura datele de conversie: pentru instalările de aplicații (prima deschidere) sau acțiunile din aplicații, este necesar ca dvs. sau dezvoltatorul aplicației să editați codul aplicației sau să utilizați un instrument terț de analiză. Acest lucru nu este obligatoriu pentru instalările de aplicații (din Google Play).
  • un cont Google Play conectat: numai pentru conversiile reprezentate de achizițiile automate în aplicații, este necesar un cont de dezvoltator Google Play conectat la contul AdWords. (Dacă folosiți urmărirea conversiilor pe mai multe conturi pentru a urmări conversiile cu ajutorul unui cont de manager, trebuie să conectați contul Google Play la contul de manager. Dacă nu urmăriți conversiile cu ajutorul unui cont de manager, conectați contul individual.)

 

Instrucțiuni pentru urmărirea instalărilor de aplicații Android (din Google Play)

  1. Conectați-vă la contul AdWords.
  2. dați clic pe fila Instrumente și selectați opțiunea Conversii din meniul drop-down;

    Select "Conversions" from the menu

  3. Dați clic pe butonul + Conversie.
    New conversion action
  4. Selectați opțiunea „Aplicație”.

    New app conversion action

  5. Selectați Google Play.
  6. Selectați Instalări. Dați clic pe Continuați.
  7. Dați clic pe Nume. Introduceți numele aplicației Android pentru care doriți să urmăriți instalările. În acest fel, veți putea să recunoașteți acțiunea ulterior, când va apărea în rapoartele privind conversiile. Dați clic pe Terminat.
  8. Dați clic pe Valoare. Introduceți o valoare pentru fiecare instalare (de obicei, aceasta va reprezenta prețul aplicației) sau selectați „Nu atribuiți o valoare” dacă nu doriți să nu utilizați una. Dați clic pe Terminat.
  9. Dați clic pe Aplicație mobilă. Introduceți numele aplicației, numele pachetului sau editorul aplicației dvs. și dați clic pe Căutați aplicația. Selectați aplicația dvs. din meniul drop-down. (Aflați mai multe din secțiunea Despre setarea „Aplicație mobilă” de mai jos.) Dați clic pe Terminat.
  10. (Avansat) Dați clic pe Includeți în „Conversii”. Alegerea acestei setări (care este, în general, selectată în mod prestabilit) va include datele pentru această acțiune de conversie în coloana de raportare „Conversii”. Datele din coloana „Conversii” sunt folosite de strategiile de licitare automatizată, cum ar fi rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare, suma cost pe clic optimizată sau suma CPA vizată. Ca atare, dacă folosiți o strategie de licitare automatizată cu scopul de a face optimizări pentru conversii și nu doriți să includeți această acțiune de conversie în strategia de licitare, puteți debifa caseta respectivă. În caz contrar, păstrați setarea prestabilită.Dacă debifați Includeți în „Conversii” pentru toate acțiunile de conversie constând în instalări de aplicații, licitările sumelor de tip cost pe instalare nu vor mai funcționa corect. Vă recomandăm să lăsați această opțiune bifată pentru câte o acțiune de conversie de tip instalare pentru fiecare aplicație. Dați clic pe Terminat.
  11. Dați clic pe Salvați și continuați.
  12. Dați clic pe Terminat. Ați terminat!

Notă: urmărirea instalărilor de aplicații din alte surse decât Google Play

Pentru a urmări instalările aplicațiilor provenite din alte surse decât magazinul Google Play, creați o acțiune de conversie constând în instalarea de aplicații Android (prima deschidere).

Anterior, conversiile de la magazinele terță parte erau urmărite prin acțiunile de conversie din descărcarea aplicației Android, denumite în prezent instalări de aplicații Android (din Google Play). Dacă ați instalat deja codul de urmărire pentru una dintre acțiunile de conversie, codul dvs. va continua să contorizeze conversiile, însă nu veți mai putea instala un cod de urmărire nou. Indiferent de opțiunea aleasă, vă recomandăm să creați o nouă acțiune de conversie de tip instalări de aplicații Android (prima deschidere), pentru a urmări aceste conversii. Motivul este acela că instalările de aplicații de la magazinele terță parte sunt înregistrate în momentul primei deschideri, în timp ce instalările de la Google Play sunt înregistrate în momentul descărcării. Separând aceste două tipuri, datele dvs. de conversie rămân consecvente.

Dezactivați urmărirea automată a conversiilor

 

Instrucțiuni pentru urmărirea instalărilor de aplicații Android (prima deschidere)

  1. Conectați-vă la contul AdWords.
  2. dați clic pe fila Instrumente și selectați opțiunea Conversii din meniul drop-down;

    Select "Conversions" from the menu

  3. Dați clic pe butonul + Conversie.
    New conversion action
  4. Selectați opțiunea „Aplicație”.

    New app conversion action

  5. Selectați Primele deschideri și acțiunile din aplicații.
  6. Selectați Android, apoi selectați Instalări ale aplicației (prima deschidere). Dați clic pe Continuați.
  7. Dați clic pe Nume. Introduceți numele aplicației Android pentru care doriți să urmăriți instalările. În acest fel, veți putea să recunoașteți acțiunea ulterior, când va apărea în rapoartele privind conversiile. Dați clic pe Terminat.
  8. Dați clic pe Valoare. Introduceți o valoare pentru fiecare instalare (de obicei, aceasta va reprezenta prețul aplicației) sau selectați „Nu atribuiți o valoare” dacă nu doriți să nu utilizați una. Dați clic pe Terminat.
  9. Dați clic pe Aplicație mobilă. Introduceți numele aplicației, numele pachetului sau editorul aplicației dvs. și dați clic pe Căutați aplicația. Selectați aplicația dvs. din meniul drop-down. (Aflați mai multe din secțiunea Despre setarea „Aplicație mobilă” de mai jos.) Dați clic pe Terminat.
  10. (Avansat) Dați clic pe Includeți în „Conversii”. Alegerea acestei setări va include datele pentru această acțiune de conversie în coloana de raportare „Conversii”. Dacă debifați această setare, datele vor fi, totuși, incluse în coloana „Toate conversiile”.Datele din coloana „Conversii” sunt folosite de strategiile de licitare automatizată, cum ar fi rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare, suma cost pe clic optimizată sau suma CPA vizată. Ca atare, dacă folosiți o strategie de licitare automatizată cu scopul de a face optimizări pentru conversii și nu doriți să includeți această acțiune de conversie în strategia de licitare, puteți debifa caseta respectivă.

    Dacă ați creat, de asemenea, o acțiune de conversie pentru urmărirea instalărilor de aplicații Android (de pe Google Play) pentru aceeași aplicație, vă recomandăm să activați optimizarea doar pentru una dintre acțiunile dvs. de conversie constând în instalarea aplicației Android. Activarea optimizării pentru ambele acțiuni va avea ca rezultat contorizarea – și, eventual, licitarea – pentru două conversii asociate aceleiași instalări a aplicației. Dați clic pe Terminat.

  11. (Avansat) Dați clic pe Adresa URL de finalizare a achiziției. Această opțiune vă permite să trimiteți informații privind conversiile către pachetul dvs. de analiză a aplicațiilor Android. Introduceți adresa URL de finalizare a achiziției pe care v-a indicat-o furnizorul soluției dvs. de analiză a aplicațiilor. Pentru informații mai detaliate, consultați ghidul nostru de confirmare a instalării aplicațiilor, destinat dezvoltatorilor. Dați clic pe Terminat.
  12. Dați clic pe Salvați și continuați.
  13. Examinați setările. Dacă sunt necesare modificări, dați clic pe Modificați setările.
  14. Selectați una dintre cele două opțiuni de la „Activați metoda de urmărire”.
    • Plasați codul de urmărire în aplicație: selectați această opțiune dacă doriți să utilizați setul SDK de urmărire a conversiilor Google pentru a adăuga codul de urmărire a conversiilor în aplicația dvs.
    • Configurați un feed de conversii de la server la server, dintr-un pachet de analiză a aplicațiilor către AdWords: selectați această opțiune dacă utilizați un server terț de analiză a aplicațiilor și doriți să îl utilizați pentru a urmări conversiile de instalare AdWords. Selectați dacă doriți să salvați informațiile sau să le trimiteți prin e-mail dezvoltatorului.
  15. Urmați instrucțiunile din ghidul dezvoltatorilor pentru urmărirea conversiilor în aplicații mobile. Asigurați-vă că alegeți instrucțiunile pentru aplicațiile Android.
  16. Dați clic pe Efectuat.

 

Instrucțiuni pentru urmărirea automată a achizițiilor în aplicațiile Android din Google Play

Pentru aplicațiile Android care folosesc facturarea în aplicație, puteți urmări automat situațiile în care o persoană care a dat clic pe anunțul dvs. face o achiziție în aplicație. Nu este nevoie să adăugați cod în aplicație. Valoarea achiziției va fi raportată automat ca valoare a conversiei.

Dacă folosiți urmărirea conversiilor pentru aplicațiile cu abonamente în aplicație, numai prima achiziție va fi contorizată drept conversie și numai valoarea primei plăți va fi înregistrată.

  1. Conectați-vă la contul AdWords.
  2. dați clic pe fila Instrumente și selectați opțiunea Conversii din meniul drop-down;

    Select "Conversions" from the menu

  3. Dați clic pe butonul + Conversie.
    New conversion action
  4. Selectați opțiunea „Aplicație”.

    New app conversion action

  5. Selectați Google Play.
  6. Selectați Achiziții în aplicații. Dați clic pe Continuați.
  7. Dați clic pe Nume. Introduceți numele conversiei în aplicație pe care doriți să o urmăriți. În acest fel, veți putea să recunoașteți acțiunea ulterior, când va apărea în rapoartele privind conversiile. Dați clic pe Efectuat.
  8. Dați clic pe Aplicație mobilă. Introduceți numele aplicației, numele pachetului sau editorul aplicației și dați clic pe „Căutați aplicația”. Selectați aplicația dvs. din meniul drop-down. (Aflați mai multe din secțiunea «Despre setarea „Aplicație mobilă”» de mai jos.) Dați clic pe Terminat.
  9. dați clic pe Contorizați. Alegeți dacă doriți să contorizați fiecare conversie sau câte o conversie pentru fiecare clic pe anunț. Pentru achizițiile în aplicație, este recomandată opțiunea „Fiecare”, deoarece fiecare achiziție aduce probabil valoare companiei dvs. Dați clic pe Efectuat.
  10. Dați clic pe Fereastră de conversie. Selectați durata pentru care doriți să urmăriți conversiile după ce un utilizator dă clic pe un anunț. Fereastra poate fi de minimum o săptămână, dar poate ajunge și până la 90 de zile. Pentru achizițiile în aplicație se recomandă 90 de zile, deoarece această fereastră vă ajută să aproximați cel mai bine valoarea unui client, iar fiecare achiziție aduce valoare companiei dvs. Aflați mai multe despre ferestrele de conversie. Dați clic pe Efectuat.
  11. (Avansat) Dați clic pe Includeți în „Conversii”. Prin activarea acestei setări (selectată automat), veți include date pentru această acțiune de conversie în coloana de raportare „Conversii”. Dacă debifați această setare, datele vor fi, totuși, incluse în coloana „Toate conversiile”.Datele din coloana „Conversii” sunt folosite de strategiile de licitare automatizată, cum ar fi rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare, suma cost pe clic optimizată sau suma CPA vizată. Ca atare, dacă folosiți o strategie de licitare automatizată cu scopul de a face optimizări pentru conversii și nu doriți să includeți această acțiune de conversie în strategia de licitare, puteți debifa setarea respectivă. În caz contrar, lăsați-o bifată. Dați clic pe Terminat.
  12. Dați clic pe Salvați și continuați.
  13. Examinați setările. Dacă doriți să faceți modificări, dați clic pe Modificați setările pentru conversii.
  14. Dați clic pe Efectuat. Ați terminat!

Instrucțiuni pentru urmărirea conversiilor în aplicații Android cu ajutorul unui cod sau al analizelor terță parte

  1. Conectați-vă la contul AdWords.
  2. dați clic pe fila Instrumente și selectați opțiunea Conversii din meniul drop-down;

    Select "Conversions" from the menu

  3. Dați clic pe butonul + Conversie.
    New conversion action
  4. Selectați opțiunea „Aplicație”.

    New app conversion action

  5. Selectați Primele deschideri și acțiunile din aplicații.
  6. Selectați Android apoi selectați Acțiuni în aplicație. Dați clic pe Continuați.
  7. Dați clic pe Nume. Introduceți numele conversiei în aplicație pe care doriți să o urmăriți. În acest fel, veți putea să recunoașteți acțiunea ulterior, când va apărea în rapoartele privind conversiile. Printre exemple se numără „Actualizarea [numele aplicației]” sau „Achiziție în aplicația [numele aplicației]”. Dați clic pe Terminat.
  8. Dați clic pe Valoare. Alegeți dacă fiecare conversie are aceeași valoare, dacă au valori variate sau selectați „Nu desemnați o valoare” dacă preferați să nu contorizați una. Dacă alegeți valori variate, va trebui să urmați aceste instrucțiuni pentru urmărirea valorilor specifice tranzacțiilor. Dați clic pe Terminat.
  9. Dați clic pe Aplicație mobilă. Introduceți numele aplicației, numele pachetului sau editorul aplicației dvs. și dați clic pe Căutați aplicația. Selectați aplicația dvs. din meniul drop-down. (Aflați mai multe din secțiunea Despre setarea „Aplicație mobilă” de mai jos.) Dați clic pe Terminat.
  10. Dați clic pe Număr total. Alegeți dacă doriți să contorizați fiecare conversie sau câte una pentru fiecare clic pe anunț. „Fiecare” se recomandă pentru vânzări. „Una” se recomandă pentru clienții potențiali. Dați clic pe Terminat.
  11. dați clic pe Categorie. Selectați categoria cea mai potrivită pentru conversie. Dacă urmăriți înscrierile la buletine informative, veți alege „Înscriere”. Pentru achiziții, veți alege „Achiziție/Vânzare”. În cazul în care conversia nu se încadrează în nicio categorie, selectați „Alta”. Opțiunea aleasă aici nu va afecta modul de înregistrare a conversiilor. Dați clic pe Terminat.
  12. (Avansat) Dați clic pe Includeți în „Conversii”. Prin activarea acestei setări (selectată automat), veți include date pentru această acțiune de conversie în coloana de raportare „Conversii”. Dacă debifați această setare, datele vor fi, totuși, incluse în coloana „Toate conversiile”.Datele din coloana „Conversii” sunt folosite de strategiile de licitare automatizată, cum ar fi rentabilitatea vizată a cheltuielilor publicitare, suma cost pe clic optimizată sau suma CPA vizată. Ca atare, dacă folosiți o strategie de licitare automatizată cu scopul de a face optimizări pentru conversii și nu doriți să includeți această acțiune de conversie în strategia de licitare, puteți debifa setarea respectivă. În caz contrar, lăsați-o bifată. Dați clic pe Efectuat.
  13. (Avansat) Dați clic pe Adresa URL de finalizare a achiziției. Această opțiune vă permite să trimiteți informații privind conversiile către pachetul dvs. de analiză a aplicațiilor Android. Introduceți adresa URL de raportare pe care v-a indicat-o furnizorul soluției dvs. de analiză privind aplicațiile. Consultați ghidul dezvoltatorului pentru confirmarea conversiilor de aplicații pentru informații mai detaliate. Dați clic pe Efectuat.
  14. Dați clic pe Salvați și continuați.
  15. Examinați setările. Dacă doriți să efectuați modificări, dați clic pe Modificați setările pentru conversii.
  16. Selectați una dintre cele două opțiuni din „Activați metoda de urmărire”.
    • Plasați un cod de urmărire în aplicație: selectați această opțiune dacă doriți să utilizați setul SDK pentru a adăuga un cod de urmărire a conversiilor în aplicație.
    • Configurați un feed cu conversii de la server la server, dintr-un pachet de analize privind aplicațiile către AdWords: selectați această opțiune dacă utilizați un server terț de analiză a aplicațiilor și dacă doriți să îl folosiți pentru a urmări conversiile AdWords din aplicații.
  17. Alegeți dacă doriți să salvați codul și instrucțiunile sau dacă doriți să îl trimiteți prin e-mail dezvoltatorului.
  18. Dați clic pe Terminat.
  19. Urmați instrucțiunile din ghidul dezvoltatorilor pentru urmărirea conversiilor în aplicații mobile. Există instrucțiuni pentru ambele opțiuni de urmărire menționate mai sus. Alegeți instrucțiunile pentru aplicațiile Android.

 

Despre setarea „Aplicație mobilă”

Setarea „Aplicație mobilă” conectează o acțiune de conversie la o anumită aplicație. În acest fel, AdWords vă poate avertiza dacă pentru aceeași aplicație aveți mai multe acțiuni de conversie care urmăresc instalări ale aplicației. Drept urmare, veți putea evita contorizarea a două conversii (și posibila licitare pentru două conversii) pentru o singură instalare a aplicației.

Dacă doriți să folosiți această setare, nu trebuie decât să căutați aplicația mobilă proprie după nume, numele pachetului sau editor.

Numai aplicațiile publicate în Google Play vor apărea la căutare. Dacă aplicația dvs. nu a fost publicată încă, dar doriți să activați urmărirea conversiilor, puteți să introduceți numele pachetului în câmp și să dați clic pe „Terminat”. Pentru a găsi numele pachetului aplicației dvs., căutați această aplicație în Google Play. Numele pachetului apare în adresa URL:

https://play.google.com/store/apps/details?id=<nume_pachet>
Este recomandat să folosiți acțiunea de conversie pentru a urmări numai aplicația setată în „Aplicație mobilă”. Dacă doriți să urmăriți conversiile pentru mai multe aplicații, creați acțiuni de conversie separate pentru fiecare dintre acestea.

Urmărirea instalării aplicațiilor cu ajutorul unei soluții terțe de urmărire a clicurilor

Dacă utilizați o soluție terță de urmărire a clicurilor în Rețeaua de display Google, putem contoriza automat, drept conversii, instalările aplicațiilor dacă activați etichetarea automată. Iată cum:

  1. în contul AdWords, deschideți meniul de setări și selectați opțiunea Setările contului din meniul drop-down;
  2. din „Preferințele contului”, în secțiunea „Urmărire”, căutați setarea de „Etichetare automată”. Aceasta va fi „Da” sau „Nu”.
    • dacă setarea este „Da”, aceasta înseamnă că etichetarea automată este deja activată și puteți ignora pașii 3 și 4;
    • dacă setarea este „Nu”, dați clic pe Modificați de lângă opțiunea „Etichetare automată” și continuați cu pasul 3.
  3. bifați caseta de lângă „Etichetarea automată a adresei URL de destinație”;
  4. Dați clic pe Salvați modificările.

După ce activați etichetarea automată, la finalul adresei URL de destinație va fi adăugat parametrul CGI „referrer”. Acesta conține mai multe informații de urmărire a conversiilor și ar trebui să arate ca mai jos, unde www.exampletracker.com va fi înlocuită cu adresa URL a furnizorului de servicii de urmărire terță parte:

   www.exampletracker.com/?referrer=gclid%3D123xyz

 

Instrumentul de urmărire a clicurilor terță parte trebuie să păstreze întregul parametru referrer= atunci când redirecționează la magazinul Google Play. Acesta poate, de asemenea, să adauge și alți parametri secundari. De exemplu, adresa URL de mai sus ar trebui să redirecționeze spre o adresă de acest tip:

   play.google.com/store?id=abcd.com&referrer=gclid%3D123xyz

 

Înainte de a începe difuzarea campaniei, testați adresa URL de destinație cu parametrul „referrer” și asigurați-vă că redirecționează la adresa URL corectă din magazinul Google Play.

Cum urmarim conversiile din aplicațiile Android
5 (100%) 3 votes
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube